شرایط مهاجرت به بلژیک از طریق کار

یکی از روش های مهاجرت به بلژیک از طریق کار می باشد. اگر شما نیز قصد کار کردن در بلژیک را دارید خوب است که نگاهی به نرخ بیکاری این کشور داشته باشیم.

برای اقامت بلژیک از طریق کار می بایست ویزای کاری این کشور را اخذ نمایید که سه نوع ویزای کار در بلژیک وجود دارد که با نام های A، B و C شناخته می شوند.

نوع : A

مجوز کار نوع A برای کسانی صادر می شود که چهار سال از ده سال اخیر را با داشتن مجوز B کار کرده باشند و در طول مدت اقامت خود بیش از یکسال را در خارج از بلژیک نگذرانده باشند.

نوع : B

شما زمانی که یک پیشنهاد شغلی در بلژیک داشته باشید، کارفرمای شما می تواند جهت اخذ مجوز کار نوع B برای شما اقدام نماید. این مجوز فارغ از مدت زمان قرارداد کاری شما، یکساله می باشد اما در صورت داشتن شرایط لازم تمدید نیز می گردد.

نوع : C

نهایتاً مجوز کار نوع C که برای آن دسته از افراد خارجی صادر می گردد که اقامت آن ها موقتی است مانند دانشجویان و اعضای خانواده دیپلمات ها و یا کسانی که اقامت آن ها تایید نشده، مانند پناهجویان خارجی. این مجوز به دارندگان آن اجازه می دهد که برای هر نوع قرارداد شغلی اقدام نموده و از حقوقی مشابه با شهروندان بلژیک بهره مند شوند. این مجوز نیز یکساله بوده و تحت شرایط خاص قابل تمدید است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *