واردات انواع خودروهای روز دنیا (گذرموقت)

خرید و یا اجاره خودروهای گذر موقت در ایران پیش‌تر تنها برای مسافران خارجی غیر مقیم، توریست‌ها و برخی افرادی بود که قصد سفر با خودروی شخصی به ایران را داشتند، بود. طی سال‌های اخیر و با رونق گرفتن بازار واردات خودرو، این امکان برای ایرانیان نیز فراهم شد تا بدون محدودیت سال ساخت خودرو و حجم موتور خودروهای لوکس را برای مدتی وارد ایران کنند و از آن استفاده کنند که البته این امر در مناطق آزاد رونق بیشتری داشت. اما در همین زمان هم افراد زیادی نسبت به واردات خودروهای گذر موقت و دریافت پلاک خاص آن مبادرت کردند. حالا با ممنوعیت واردات خودرو به کشور از تابستان ۹۷ و محدودیت در واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی، شرایط حضور و پلاک شدن این خودروها سخت‌تر شده و پلاک شدن این خودروها به دلیل نوسانات نرخ ارز با حساسیت بیشتری انجام می‌شود.
این شرکت با پشتوانه شریک تجاری خود در کشور گرجستان با حفظ کلیه شرایط و مقررات جاری در کشور ایران اقدام به واردات و واگذاری زمانی حداکثر یکساله خودرو به متقاضی را دارد.
در پروسه واگذاری ضمن انعقاد قرارداد کاری و وکالت خرید در کشور گرجستان اسناد خودرو در کشور مبدا بنام متقاضی و اقرار نامه و وکالت از طرف فروشنده داده خواهد شد.
پس از مهلت قانونی تردد خودرو فوق باید به کشور مبدا برگشت و دوباره طی تشریفات قانونی وارد شود.
توجه : خرید و فروش خودرهای گذر موقت غیر قانونی و قابل پیگرد میباشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *