شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کار

 
مهاجرت به کانادا از طریق اخذ ویزای کاری، یکی از بهترین راه های مهاجرت کانادا و در عین حال دشوارترین روش دریافت ویزا می باشد. افراد متقاضی در این روش از طریق برنامه های ( اکسپرس اینتری، برنامه استانی و خود اشتغالی ) می توانند اقامت کانادا را بدست آورند. البته باید توجه کنید که در این روش، شرایطی چون سابقه کار، وضعیت تاهل، مدرک زبان و سن افراد مورد ارزیابی قرار می گیرد. همچنین جهت اخذ این نوع ویزا، ارائه مدارکی چون گذرنامه، مدارک شغلی و تحصیلی، گواهی سلامت، عدم سوء پیشینه، دعوتنامه و فرم های مربوطه پرشده ضروری است.

لازم به ذکر است که داشتن درخواست کاری از سوی یک کارفرما در کانادا (Job offer) می تواند امتیاز مثبتی برای این نوع مهاجرت و در نهایت دریافت اقامت به حساب بیاید.

هزینه دریافت ویزای کاری در سال ۲۰۲۲ شامل هزینه های مربوط به سفارت کانادا است که متقاضیان باید بسته به نوع ویزای خود، آن را پرداخت نمایند. این هزینه برای هر فرد حدود ۴۰۰ دلار کانادا می باشد.

تمام مشاغل در کانادا در پنج گروه اصلی قرار می‌گیرند:

گروه 0 صفر: تمام مشاغل مدیریتی از مدیریت رستوران گرفته تا کاپیتان‌های کشتی در امور مربوط به ماهیگیری

گروه A: مشاغلی که نیاز به تخصص آکادمیک و مدارک فارغ‌التحصیلی از مقاطع دانشگاهی دارند؛ مانند پزشک‌ها، معمارها و …

گروه B: مشاغل فنی که نیاز به مدرک حرفه‌ای دارند. شاغلین در این قبیل مشاغل باید گواهی و مدرک مرتبط با حرفه خود داشته باشند؛ مانند تکنسین برق، سرآشپز و …

گروه C: مشاغلی که فقط به مدرک دیپلم و یک دوره آموزشی نیاز دارند؛ مانند رانندگان خودروهای سنگین، قصاب صنعتی، گارسون و …

گروه D: مشاغلی که نیازی به مدرک و دوره آموزشی ندارند و تنها به آموزش حین کار بسنده می‌کنند؛ مانند کارگران برداشت میوه از زمین‌های زراعی، کارگران امور نظافت و …

حداقل دستمزد در کانادا 2022

دولت فدرال کانادا حداقل دستمرد در کانادا را 15.22 دلار به ازای هر ساعت کار تعیین کرده است.

حداقل دستمزد در کانادا در استان های مختلف فرق دارد. هر استان کانادا با توجه به شرایط مختص به خود قانون کار متفاوتی دارد. بنابراین موضوعاتی مثل حداقل دستمزد کارگر در کانادا، حداقل حقوق ساعتی در کانادا، ساعت کاری و شرایط اضافه کاری، حقوق کارمندان و…. در استان های مختلف این کشور متفاوت است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *