شرایط مهاجرت به قطر از طریق کار

سالانه افرادی زیادی تمایل به اخذ ویزای کار کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر را دارند. در این قسمت از مقاله به شرایط کلی کار در قطر و ویزای کاری قطر می پردازیم. همانطور که می دانید این کشور در منطقه شبه جزیره عربستان واقع شده است. در سال 2010، قطر بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار داشت، در حالی که اقتصاد با رشد 19.40٪ ، سریعترین سرعت در جهان بود. عامل اصلی این رشد سریع ناشی از افزایش مداوم تولید و صادرات گاز طبیعی مایع، نفت، پتروشیمی و صنایع وابسته است. قطر پس از امارات متحده عربی دومین پیشرفت انسانی در جهان عرب را دارد. در سال 2009، قطر پنجمین بازار صادراتی ایالات متحده در خاورمیانه بود که در پشت امارات، اسرائیل، عربستان سعودی و مصر قرار داشت. با جمعیت کم شهروندی کمتر از 300.000 نفر، نیروی کار قطر از مهاجران سایر کشورهای عربی (20٪ از جمعیت)، شبه قاره هند (هند 20٪ ، نپال 13٪ ، پاکستان 7٪ ، سریلانکا 5٪) را تشکیل می دهد. خیلی از ایرانی ها به دنبال کار در قطر و ویزای کاری قطر هستند و این موضوع به این دلیل است که نرخ بیکاری در کشور قطر بسیار پایین بوده و افرادی که مشغول به کار هستند از درآمد و حقوق نسبتا بالایی برخوردار هستند. از طرفی پرداخت مالیات در قطر بسیار کم می باشد و شرایط مساعدی را برای افراد خارجی فراهم کرده است.
با ثبت نام در سایت jobofferco شانس استخدام خود را در کشور قطر امتحان کنید .
درصورت پذیرش داشتن گواهی سلامت ، گواهی عدم سوپیشینه ، داشتن مدارک شغلی و تحصیلی الزامیست.

لیست مشاغل مورد نیاز در قطر

قطر را به نوعی می‌توان کشور نوپایی به حساب آورد از این رو کسب و کارهای زیادی در این کشور به تازگی شروع به کار کرده‌اند. وجود کسب وکار‌های نوپا در این کشور سبب شده تا نیاز به منابع انسانی در آن روز به روز افزایش پیدا کند.
قطر حتی رانندگان پایه یک و دو کمی را در کشور خود دارد و آگهی‌های مختلف استخدام راننده پایه یک و دو در قطر نیز به چشم می‌خورد. به همین جهت رانندگانی که مدرک پایه یک ودو را داشته و شرایط کار در قطر را دارند می‌‌توانند با مهاجرت به این کشور به درآمد قابل قبولی برسند.
این کشور به نوعی می‌‌توان گفت که در تمامی کسب وکار‌ها به دلیل جمعیت کم نیاز به نیرو های خارجی دارد. در ادامه لیستی از مشاغلی که در سال قبل با کمبود نیروی انسانی مواجه شده‌اند را مشاهده می‌کنید.

مدیر فروش و بازاریابی

مشاغل مربوط به هتل داری

مدیر عملیات

مدیر نیرو های انسانی

حسابدار

مهندس مواد

مربی خدمات نرم افزاری

پزشکی و پرستاری

مهندسی

مترجمی زبان

عمران و راهسازی

برق و صنایع وابسته

نفت و گاز و پتروشیمی

مهندسین کامپیوتر و شبکه

از ترندترین مشاغل مورد نیاز قطر در سال جاری پزشکی هستند. میزبانی جام جهانی 2022 و آماده سازی زیرساخت‌های مختلف نیاز به مشاغل پزشکی در قطر را هم افزایش داده است.

میزان حقوق کار در قطر چه میزان است؟

حقوق کار در قطر نیز به مانند سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس بسیار بالا است. اما در این کشور با توجه به قوانین مختلفی که وجود دارد میزان درآمد کمی بهتر از سایر کشور‌ها است. به عنوان مثال همانطور که گفته شد در این کشور ماهانه باید هزینه‌ی بسیار کمی را باید برای مالیات کنار بگذارید.
همچنین در برخی از مشاغل دارای بسته‌های پاداش نیز هستند که این موضوع نیز می‌تواند حقوق کار در قطر را نیز افزایش دهد. بسته‌های پاداش، شامل کمک مالی برای خرید مسکن، خودرو و… می‌شود.
به طور کلی دستمزد‌ها در قطر از 1200 ریال قطر آغاز شده و تا حدود 87000 ریال می‌رسد. بر این اساس باید گفت که یک کارگر ساده در این کشور بیش از 10 میلیون تومان در ماه درآمد دارد.
امروزه آگهی‌های زیادی در مورد استخدام کارگر ساده در قطر به چشم می‌خورد، توصیه می‌شود که اگر در کاری سررشته ندارید می‌توانید به عنوان کارگر ساده به قطر سفر کنید و درآمد قابل ملاحظه‌ای را به دست آورید. اما اگر در کار یا رشته‌ای مهارت داشته باشید، حقوقتان افزایش بسیار زیادی خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *