شرایط پیشنهاد شغلی ژاپن:

بنابر رأی مجلس ژاپن و علیرغم مخالفتهای شدید بعضی از گروههای مخالف نیروی کار خارجی، این کشور قانون جذب نیروهای خارجی بصورت ویزای کار ژاپن را تصویب نمود. 

شرایط ویزای کار ژاپن خصوصا برای افرادی که دارای تخصصهای مختلف هستند مهیا گردیده است و احتمالا به چند صورت انجام میگردد که در ابتدا ویزای کار موقت ژاپن میباشد و در ادامه منجر به ویزای اقامت دائمی ژاپن خواهد شد.

با توجه به نرخ رشد جمعیت در ژاپن که در سالهای اخیر نزولی بوده است و با وجود میانگین سنی بالا در این کشور و نیاز مبرم به نیروی جوان و کارآزموده در صنایع و مشاغل، مجلس ژاپن با ورود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر نیروی کار موافقت نمود.

با هماهنگیها و استعلام از سفارت ژاپن بزودی برای ایرانیانی که تمایل دارند از ویزای کار ژاپن استفاده نمایند شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار و اقامت ژاپن اعلام میگردد.

از ماه اپریل ۲۰۲۱ ثبت نام ویزای کار و اقامت ژاپن شروع میگردد ولی با توجه به حجم زیاد درخواستها، هموطنان عزیز میتوانند با تکمیل فرم اطلاعات فردی در سایت job offerco شانس خود را برای دریافت دعوتنامه شغلی و ویزای کار ژاپن امتحان کنن.

داشتن رزومه مشخص و کامل تحصیلی ،شغلی و ارائه گواهی سلامت جسمی ،گواهی عدم سوپیشینه و داشتن مدارک زبان انگلیسی و ارائه تمکن مالی مناسب (اسناد مالکیت،گردش حساب) الزامیست.

لیست مشاغل مورد نیاز کشور ژاپن در سال 2022

آرایشگر

کارکنان فروش

کارکنان خدمات

بانکدار

محقق

مهندس

معلم زبان انگلیسی

بازیگری

کارمند

فناوری اطلاعات

مهندسین برق

مهندسین شیمی

عمران و راه ساختمان

معماری

هتلداری

حقوق ماهیانه کار در ژاپن درسال 2022

شخصی که در این کشور کار می کند به طور معمول حقوق ماهیانه کار در ژاپن حدود 515.000¥ (ین) درآمد کسب می کند. محدوده حقوق از 130.000¥ تا 2.300.000¥ (ین) می باشد. حقوق در این کشور از 130.000¥ (ین) در هر ماه (حداقل حقوق) تا 2.300.000¥ در ماه است. متوسط حقوق 545،000¥ (ین) در هر ماه است، به این معنی که 50% از مردم کمتر از 545.000¥ (ین) درآمد دارند. متوسط نشان دهنده ارزش دستمزد متوسط است.
تجربه نشان داده است که تحصیلات عالی تاثیر مستقیم بر افزایش حقوق دارد. کارمندانی که دارای گواهینامه یا مدرک دیپلم به طور متوسط 17% بیشتر از هم سن و سال های خود که فقط به سطح دبیرستان رسیده اند درآمد دارند. کارمندانی که مدرک مارشناسی دارند، 24% بیشتر از کسانی که فقط موفق به اخذ گواهینامه یا مدرک دیپلم شده اند درآمد دارند. به افرادی که مدرک کارشناسی ارشد دریافت کرده اند حقوق هایی دریافت می شود که 29% بیشتر از افراد دارای مدرک کارشناسی است. سرانجام، دارندگان دکترا در حالی که کار مشابهی را انجام می دهند به طور متوسط 23% بیشتر از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد درآمد دارند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *