جاب آفر آلمان یا پیشنهاد شغلی آلمان چیست؟

جاب آفر آلمان یا پیشنهاد شغلی آلمان، برگه‌ای است که از سوی کارفرمای آلمانی برای نیروی کار خارجی صادر می‌شود. جاب آفر آلمان موجب تسریع و گاهی تضمین روند اخذ ویزای کار آلمان می‌شود. به علاوه با داشتن جاب آفر یا همان پیشنهاد کاری از کارفرمای آلمانی می‌توانید مدت مشخصی را در آلمان اقامت موقت داشته باشید. سپس اقامت موقت خود را تمدید کرده و به اقامت دائم آلمان برسید.

شرایط دریافت جاب آفر آلمان

برای اینکه بتوانید دعوتنامه‌ کاری (Job offer) کشور آلمان را کسب کنید، لازم است مدرک دانشگاهی و یا مدرک فنی حرفه‌ای معتبر و مورد تایید کشور آلمان را داشته باشید. همچنین باید به زبان آلمانی مسلط باشید، هرچند که با زبان انگلیسی هم می‌توان در تعدادی از شرکت‌های بین‌المللی آلمان مشغول به کار شد و شرکتهای هستن که آموزش زبان حین کار نیز دارند که درصد کمی را شامل میشود.با این وجود افرادی که به زبان آلمانی مسلط هستند، شانس بیشتری برای دریافت جاب آفر و کار در آلمان خواهند داشت. علاوه بر این، داشتن تحصیلات و تخصص در زمینه‌های که آلمان در آن زمینه‌ها با کمبود نیرو مواجه است. موجب افزایش شانس دریافت جاب آفر آلمان خواهد شد. کشور آلمان هر سال لیست کاملی از مشاغل مورد نیاز آلمان خود را ارائه می دهد.

مزیت های دریافت جاب‌آفر آلمان

پس از اینکه موفق به دریافت پیشنهاد کار از کارفرمای آلمانی شدید. قدم بعدی دریافت ویزای آلمان است. داشتن جاب آفر معتبر و ارائه‌ی آن شانس صدور ویزای کار برای شما را افزایش خواهد داد. همچنین از این امر مطمئن هستید که به محض ورود به خاک آلمان یک شغل قطعی با درآمد مناسب خواهید داشت.

جدیدترین لیست مشاغل مورد نیاز (WHITELIST آلمان) در سال 2022 کدامند؟

لیست سفید مشاغل آلمان یا (whitelist آلمان)، فهرستی از نیازمندی‎‌های این کشور در تخصص‌های گوناگون است که دچار کمبود نیروی ماهر است.
در ادامه لیست مشاغل مورد نیاز (whitelist آلمان) برای شما آمده است:

طراحی صنعتی

روانشناسی

اقتصاد

مهندسی کشاورزی و دامی

مهندسی کشاورزی (علوم و صنایع غذایی)

مهندسی کامپیوتر (سخت افزار)

علوم تربیتی

شیمی کاربردی

هندسه کامپیوتر گرایش نرم افراز

کتابداری

مهندسی مواد سرامیک

مهندسی برق

کتابداری شاخه پزشکی

مهندسی پزشکی

دبیری علوم اجتماعی

حسابداری

حسابداری و مدیریت جهانگردی

حقوق

حقوق خارجی

مدد کاری اجتماعی

مامایی

مکانیک

متالوژی

مدیریت بازرگانی

مدیریت دولتی

مدیریت صنعتی

مهندسی کشاورزی

مهندسی کامپیوتر (نرم افزار)

مهندسی مکانیک (حرارت سیالات )

مهندسی مکانیک

مهندسی صنایع

مهندسی شیمی

مهندسی تکنولوژی نظری

مترجمی زبان انگلیسی

موسیقی

علوم اقتصاد ( اقتصاد نظری)

علوم تربیتی (پیش دبستانی و دبستانی)

روانشناسی بالینی

روانشناسی کودکان استثنائی

ریاضی محض

شیمی محض

مترجمی زبان آلمانی

تولید آهن و فولاد

زبان انگلیسی

زیست شناسی (میکروبیولوژی)

مهندسی معماری

علوم اقتصاد (اقتصاد صنعتی)

علوم اجتماعی

زیست شناسی علوم جانوری

زیست شناسی عمومی

ارتباط اجتماعی

علوم جانوری

پرستاری

حداقل حقوق در آلمان بر اساس تخصص

حداقل دستمزد در آلمان برای یک کارگر ساده مجرد ماهانه 1.100 یورو می‌باشد که 250 یورو بالاتر از متوسط ​​هزینه زندگی در آلمان است.

از 3.770 یورو درآمد ناخالص ماهانه یک کارمند مجرد، در نهایت با کسر مالیات و موارد دیگر 2.300 یورو حداقل دستمزد یک کارمند مجرد در آلمان خواهد بود. این مبلغ تقریبا 3 برابر متوسط ​​هزینه زندگی در آلمان است.

حداقل حقوق در آلمان برای یک پرستار ماهیانه 2.900 یورو به صورت ناخالص و حداقل 1.850 یورو خالص است که 1.000 یورو بالاتر از متوسط ​​هزینه زندگی یک فرد است.

یک پزشک متخصص با داشتن متوسط ​​حقوق ناخالص در شاخه خود 7.000 یورو در ماه، 3.900 یورو پس از مالیات درآمد کسب می‌کند و این بیش از چهار برابر متوسط ​​هزینه زندگی در آلمان است.

ساعت کاری در آلمان چقدر است؟

ساعات کاری در کشور‌های اتحادیه اروپا 40.3 ساعت در هفته است، اما کارمندان در آلمان کمترین ساعات کار و بیشترین بهره‌وری را در اروپا دارند.
همچنین آلمان یکی از بهترین برنامه‌های حمایت از والدین و مرخصی زایمان را در بین کشورهای توسعه‌یافته دارد و بسیاری از آلمانی‌ها بیشتر وقت خود را با خانواده سپری می‌کنند.
کار در روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی به استثنای کارگران صنعت خدمات تا حد زیادی ممنوع است.

با توجه به این قوانین و این میزان ساعت کار حداقل حقوق در آلمان برای کارمندان این کشور به طور میانگین حدود 1.577 یورو در ماه است.

حداقل حقوق در آلمان و کار تمام وقت

متوسط ​​ساعت کاری در آلمان در طول یک هفته بین 36 تا 40 ساعت است. اکثر مشاغل تمام وقت در آلمان پنج روز در هفته و هفت یا هشت ساعت در روز، با یک ساعت یا 30 دقیقه استراحت در هنگام ناهار است.
برخی از شرکت‎ها ممکن است ساعات کاری طولانی تر از 8 ساعت در روز داشته باشند اما با حقوق بیشتر یا  تعطیلات سالانه بیشتر، به کارمندان خود غرامت می پردازند . 

حداقل حقوق در آلمان و کار نیمه وقت

هر کارمندی در آلمان که کمتر از 30 ساعت در هفته کار کند، یک کارمند نیمه وقت محسوب می‎شود.

نحوه پرداخت و میزان حقوق بیکاری در آلمان چگونه است؟

اگر فردی حداقل یک سال سابقه اشتغال در آلمان داشته باشد، شامل قانون حقوق بیکاری در آلمان می‌شود.
کارگر در صورت از دست دادن شغل می‌تواند برای مدت 50% سابقه اشتغال (و حداکثر تا سقف 18 ماه) معادل 65% آخرین حقوق دریافتی خود را به عنوان حقوق بیکاری از اداره کار آلمان دریافت نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *