شرایط مهاجرت به نروژ از طریق کار

هیچ‌کدام از کارمندان خارجی بدون دریافت مجوز کار، نمی‌توانند در این کشور مشغول به کار شوند. اما زمانی که این مجوز را دریافت کرده و بعد از کسب پیشنهاد نامه شغلی، می‌توانید برای دریافت ویزای کار نروژ اقدام کنید. مجوز کار نروژ یک مجوز موقت بوده که قابلیت تمدید را دارد.

شما باید حتماً حداقل 3 ماه پیش از تاریخ انقضا این مجوز، برای تمدید آن اقدام کنید.

شما برای مهاجرت به نروژ از طریق کار باید شرایط مختلف زیر را داشته باشید.

شرایط و صلاحیت‌های تحصیلی

شما باید حداقل مدارک تحصیلی را برای دریافت مجوز کار در این کشور، کسب کرده باشید. برای نمونه باید یک برنامه آموزش حرفه‌ای حداقل 3 ساله را در یکی از مراکز تحصیلی، کسب کرده باشید.

یا اینکه دوره دانشگاه خود را به اتمام رسانده و مدرک دانشگاهی خود را دریافت کرده باشید و یا اینکه مدارک ویژه‌ای را از طریق تجربه کاری بالا، به دست آورده باشید.

شرایط و الزامات استخدامی

شما در قدم اول حتماً باید از یک کارفرمای نروژ، پیشنهاد نامه کاری دریافت کنید. موقعیت شغلی که به شما پیشنهاد شده است، حتماً باید یک شغل تمام‌وقت باشد.

همچنین کارفرما باید اثبات کند که برای چنین موقعیت شغلی نیاز به نیرو ماهر داشته و چنین نیرویی در کشور نروژ وجود ندارد و شما گزینه‌ای مناسب برای چنین موقعیت شغلی هستید.

در پایان نیز باید حداقل حقوق اعلام شده از سوی دولت نروژ را دریافت کنید.

ارائه مدارک موردنیاز

در نهایت نیز باید مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای کار و مهاجرت به نروژ را جمع‌آوری کرده باشید.

این مدارک عبارت‌ از:

▪️ پاسپورت
▪️ ارائه فرم درخواست
▪️ 2 قطعه عکس پرسنلی
▪️ ارائه رزومه کاری
▪️ ارائه مدارک پیشنهاد نامه شغلی به همراه نمونه قرارداد
▪️ پرداخت هزینه‌های دریافت ویزا است.

یکی از هزینه‌های مهاجرت به نروژ از طریق کار، هزینه دریافت ویزای کار نروژ است که برابر با 540 یورو خواهد بود.

البته به‌تمامی این شروط مهاجرت به نروژ، باید داشتن مدرک زبان نروژی را نیز اضافه کنیم. هرچند این مدرک یکی از مدارک اصلی دریافت ویزای کار نیست، اما پیدا کردن و کسب موقعیت شغلی در نروژ بدون آشنایی و تسلط بر روی زبان نروژی، تقریباً غیرممکن خواهد بود.

مشاغل مورد نیاز نروژ

با وجود آنکه کشور نروژ در همه حوزه‌ها فعالیت کرده و به نیروی کار متخصص در همه آن‌ها نیاز دارد، ولی برخی از مشاغل در این کشور وجود دارند که نسبت به سایر موارد از تقاضای بیشتری برخوردار هستند.
از آنجایی که رقابت میان متقاضیان برای مهاجرت به کشور نروژ از طریق کار بسیار بالا است، افراد برای افزایش شانس خود در این راستا باید یکی از مشاغل مورد نیاز نروژ را برای دریافت پذیرش کاری انتخاب کنند؛ زیرا دولت این کشور با افرادی که در حوزه‌های شغلی موردنیاز آشنایی و مهارت کافی دارند با سهولت بیشتری موافقت خواهد کرد. در ادامه به بررسی مشاغلی که بیشتری میزان تقاضا در کشور نروژ را دارند، اشاره شده است:

مهندسی نرم‌افزار

وکیل حقوقی و مهاجرتی

متخصصان فعال در حوزه اقتصاد

متخصص امور مالی

مهندسی عمران

مهندسی راه‌ و شهر‌سازی

حسابدار

متخصص علوم اجتماعی

روانشناس

پزشک

دندانپزشک

راننده

مهندسی برق

مدیر فروش

مدیر هتل

مدیر بانک

خلبان

درباره حقوق ماهیانه کار در نروژ

نروژ یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که نیروی کار واجد شرایط را به طور مداوم جذب می کند. پایتخت آن اسلو، کیفیت زندگی بالایی را ارائه می دهد. ممکن است مکانی ایده آل برای متخصصانی باشد که به دنبال رشد شغلی هستند. حداقل حقوق رسمی در نروژ وجود ندارد. با این حال، حداقل دستمزد با توافق های جمعی در بیشتر بخش های اقتصادی تعیین می شود. در حقیقت بیشتر بخش های اقتصادی به صورت توافقی میزان حقوق کارکنان را تعیین می کنند. حقوق و دستمزد به طور متوسط در اسلو، پایتخت کشور نروژ در حال حاضر (پس از پرداخت مالیات) حدود 28000NOK (کرون نروژ) در هر ماه می باشد. این رقم در حدود 3500$ (دلار) در هر ماه است. یکی از بالاترین میانگین حقوق برای پایتخت های اروپا است. به دلیل بالا بودن هزینه های زندگی در نروژ، میزان حقوق در این کشور بالا است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *