امروزه ویزای کاری هلند به دلیل این که می تواند منجر به اخذ اقامت در کشور هلند شود  بسیار مورد توجه قرار گرفته است. گرفتن اقامت به دلیل این که کشور هلند از نرخ بیکاری پایین و شرایط اقتصادی بسیار مطلوبی برخوردار است و همچنین به دلیل شرایط رفاهی مناسب، پایین بودن هزینه ها، آزادی بیان، فراهم کردن بستر کار مناسب و … برای بسیاری از مهاجران به این کشور مهم است.

 مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری هلند

ویزای کاری هلند می تواند برای گرفتن اقامت بسیار مفید باشد البته اگر از مدت زمان کار کردن و زندگی شما در این کشور 5 سال گذشته باشد و هم چنین در این مدت مالیات به دولت بدهید، می توانید اقامت دائم خود را بگیرید. اما برای گرفتن ویزای کار هلند نیازمند مدارک زیر هستید:

ارائه مدرک تحصیلی که از کارشناسی شروع می شود و هرچه درجه علمی شما بالاتر باشد امکان اینکه شما بتوانید ویزا بگیرید بیشتر است.

مسلط بودن به زبان انگلیسی چرا که زبان بیش از 90 درصد مردم هلند، انگلیسی است.

داشتن پاسپورت که اعتبار آن بیشتر از شش ماه باشد.

در دست داشتن فرم قرار داد کاری خود

فرم های مربوط به ویزای کاری هلند

نداشتن سوء سابقه فردی که متقاضی ویزا است.

داشتن کپی از بلیط رزرو شده ی خود و کپی صفحات اول تا پنجم ویزای گرفته شده

داشتن گردش مالی مناسب در شش ماه گذشته که مورد تایید سفارت باشد.

مدارک مربوط به بیمه ی شخص متقاضی

دو صفحه ی اول شناسنامه فرد که ترجمه شده باشد.

دو قطعه عکس شخص متقاضی

انواع ویزای کاری هلند

در این قسمت به معرفی انواع ویزای کاری کشور هلند می پردازیم، این نوع ویزاها عباتند از:

1) ویزای کار هلند MVV

این ویزا بلند مدت است و برای کسانی قابل استفاده است که خانواده آن ها در کشور هلند باشد و بخواهند نزد آن ها بروند و بتوانند در کشور هلند به دنبال شغل مورد نظرشان بگردند و مجوز کار دریافت کنند. افراد کشور های جزء اتحادیه اروپا ، حوزه ی شنگن و شهروندان استرالیا نیازی به گرفتن این ویزا ندارند.

2) ویزای کار هلند بازگشت پذیر

این نوع از ویزا زمانی به کار می آیدکه شما اجازه دارید مدت زمان زیادی را درکشور هلند بمانید اما بخواهید که در این مدت امکان رفت و آمد و خروج از کشور را داشته باشید و بازگردید ولی  مشکلی برای اقامتتان پیش نیاید،  باید این نوع ویزا را داشته  باشید و اعتبار آن می تواند سه ماه یا یک سال باشد.

3) ویزای کار از نوع GVVA

داشتن این نوع ویزا زمانی امکان پذیر است که شما در کشور هلند کار فرمایی داشته باشید که برای شما مجوز کار صادر کرده باشد و شما به واسطه ی آن بتوانید این ویزا را اخذ کنید.
مدت اعتبار این ویزا معمولا 36 ماه است و تقریبا سه ماه قبل از به پایان رسیدن اعتبار آن، اگر قصد ماندن در هلند را دارید برای تمدید آن باید به سازمان امور مهاجرین هلند بروید.

لیست مشاغل مورد نیاز هلند در سال 2022

در این بخش از مقاله سعی شده است به لیست مشاغل مورد نیاز هلند در سال 2022 پرداخته شود که عبارتنداز:

متخصص IT

حسابداری

طراح وب

منشی

مدیریت داخلی

بخش های آموزش

بازاریابی

امور مالی

کار در نشریه ها

بخش سلامت و بهداشت و درمان

بخش های مختلف فروش و خدمات مشتری

 

درباره حقوق ماهیانه کار در هلند

میزان حقوق ماهیانه کار در این کشور به طور متوسط ​​و احتمالاً کمی پایین تر از ایالات متحده و انگلیس است. در این کشور مالیات بر درآمد در سطح بالایی قرار دارد. همانند سایر کشورهای دنیا، میزان حقوق ماهیانه کار در این کشور به کارفرما، موقعیت شغلی و میزان تجربه متقاضیان متفاوت می باشد. کارمندان این کشور حداقل 20 روز تعطیل در سال و 1 ماه پاداش تعطیلات (8% از حقوق سالانه) دریافت می کنند که در ماه مه پرداخت می شود. براساس برنامه دفتر مرکزی این کشور، متوسط ​​درآمد ناخالص سال 2021 در این کشور 36500€ (یورو) است. این بدان معنی است که حقوق ماهیانه کار در این کشور به طور خالص در حدود 2150€ (یورو) است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *